2018. február 9., péntek

Faliszőnyeg állatküzdelmi jelenettel

Már régóta szerettem volna készíteni állatküzdelmet ábrázoló nemezt, de mivel még annyira nem ástam bele magam ezek tanulmányozásába (ami késik nem múlik:-), egy igen régi, ie. 5. századból ránk maradt - ma az Ermitázs-ban található - paziriki nemez nyeregtakaró mintájából vettem át a hegyi kecske és egy mítikus lény (griff) küzdelmi jelenetét. A színeken egy kicsit változtattam, de a sötét/világos tónusokat az eredetit követve próbáltam ábrázolni, mivel a színeknek is fontos jelentése van. A piros és kék színeken kívül növényi festett gyapjút használtam (narancs-hagyma, szürke-bodza, barna-dió, sárga-büdöske+aranyvessző, zöld-bürök). Mérete:60*80 cm.


paziriki nyeregtakaró részlete

A készítés folyamata röviden:

minta felrajzolása

kontúr lerakása

színek kitöltése I.

színek kitöltése II.

Ezután több rétegben gyapjú kerül rá, majd vászonba felgöngyölve sok-sok gyúrás, mángorlás...

a majdnem kész nemez


végső kontúrozás dióval festett gyapjúszállal


Végül gyapjú zsinórral körbevarrás.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése